01-10-07

Think-Pink (30-09-07)


 2_1024

Uit het bericht naar aanleiding van de persconferentie van Think-Pink vorige week :

Naar aanleiding van de internationale maand voor borstkanker in oktober steunen Samsung en Proximus een nationale campagne die meer aandacht vraagt voor borstkanker. Voor deze actie ontwikkelde Samsung twee GSM-toestellen, de Ladyphone M300v en E210, waarvan bij elke verkoop via de Proximusverkooppunten €10 gaat naar projecten rond borstkanker van de Stichting tegen Kanker.

Think-Pink is de nieuwe naam van de campagne en de samenwerking. Het internationale symbool, het roze lint, zal overal te zien zijn de komende maanden. Er werd een specifieke website ontwikkeld die alle informatie over borstkanker zal bevatten. De site zal ook een klankbord vormen voor iedereen die met de ziekte te maken krijgt. Of je nu patiënt, familie, partner of vriend bent, veel mensen zijn op zoek naar informatie, maar ze zijn vaak ook op zoek naar anderen hun verhaal. Daar wil de website van Think-Pink zich op concentreren.

Think-Pink zal straks ook te zien zijn op straat met informatieve folders, op VijfTV en in de advertenties in kranten en tijdschriften. Binnen enkele maanden starten dan ook de concrete acties o.a. ivm screenings. Nog niet iedereen in ons land van de risicogroep qua leeftijd geraakt vlot tot bij een arts voor een screening.

Samsung is een belangrijke partner in het kader van deze campagne en werkt vanaf dit jaar in heel Europa samen met lokale partners rond het thema borstkanker. "Een dergelijk maatschappelijk probleem verdient onze aandacht en onze inzet. We willen niet alleen telefoons verkopen maar ook onze verantwoordelijkheid nemen in relevante projecten in onze samenleving" aldus Serge Vandriessche van Samsung België. "We hopen met deze actie minstens € 200.000 bijeen te brengen voor deze projecten. Andere partners hebben reeds interesse getoond om hierbij aan te sluiten. Het zou fantastisch zijn als Think-Pink de start is van een permanente campagne voor meer aandacht voor borstkanker in samenwerking met de Stichting tegen Kanker."

Proximus stelt graag haar uitgebreid netwerk van verkooppunten ter beschikking voor deze actie. "De klanten krijgen niet alleen een mooi toestel voor een aantrekkelijke prijs, ze dragen ook zelf hun steentje bij via de aankoop. En €10 per toestel is toch een mooi bedrag" zegt Thierry Bouckaert van Proximus. 

Think-Pink heeft meteen ook twee opmerkelijke ambassadrices voor de opstart. TV-figuur Marlène de Wouters en voormalige tennisster Dominique Monami lenen niet alleen hun gezicht voor de actie. Ze willen zich ook persoonlijk inzetten via de verschillende acties om zo meer aandacht te krijgen voor het belang van screenings en controle voor borstkanker.

Meer info op www.think-pink.be

Beide toestellen zijn nu te koop. Het ene kost 99€, het andere 149€.

33596_SGH-M300_ADImage_LargeE210RougeOp

00:19 Gepost door Cancer Chick | Permalink | Commentaren (3) | Tags: think-pink, borstkanker |  Facebook |

Commentaren

Ik heb net eens een kijkje genomen op de site. Tof initiatief. Heb me ook aangeboden als vrijwilligster. Bedankt voor de tip!

Gepost door: Elly | 01-10-07

Niewe foto! Wat is hij mooi,je straalt gewoon.

Gepost door: Maria | 03-10-07

Nieuwe foto Ik wou bijna schrijven: “Je bent nu terug mooi en slank!”, maar ik durf niet.

Gepost door: Herman | 03-10-07

De commentaren zijn gesloten.